søndag den 16. maj 2010

Stalingrad...mm

idag stod der på kalenderen at vi skulle en tur på Silkeborg Kunstmuseum, mens svigermor kiggede efter drengene. Der var nemlig idag gratis indgang, når vi har årskort til Silkeborg bad. Og havde flere gange snakket om, at vi ikke havde set Asger Jorn udstillingen siden gymnasiet. Gustav startede morgenen med at kaste op, men svigermor var heldigvis ikke ked af at passe et par timer hjemme hos os alligevel.


Så vi fik set Asger Jorn. Mest indtryk gjorde det storslåede "Stalingrad" selvfølgelig, men ellers var "Den foruroligende ælling" også et værk jeg gerne ville have hjemme i stuen, hvis økonomien tillod det.

Hjemme igen var der en meget bekymret farmor, der troede at Gustav havde kastet blod op. Lidt nærstudering af skålen og Gustav viste at han havde blødt lidt fra næsen (han er frygtelig til at pille næse). Så rolig igen. Og det var heldigvis også sidste opkastning. Drengen virker oven på igen- undrer mig hver gang over, hvor hurtig børn kommer over sygdom, og hvor upåvirkede de ofte er mens.


Eftermiddagen blev brugt på bagagerumsmarked sammen med svigermor i regnvejr. Hun er simpelthen så dejlig at have med, da man kan mærke at hun hygger sig rigtig meget med det, syntes det er sjovt at se de ting, hun i sin ungdom havde stående komme på mode igen, og hun er lige så begejstret over de ting hun eller jeg finder, som jeg er. Og så er vi jo også altid på udkig efter en lille ting til drengene. Idag en Postmand Per-bog til Gustav, og en lille Postmand Per -bamse til Anton. Er rigtig heldig med min søde svigermor. Og jeg fandt et dejligt lille bord idag til kun 50,-, som skal tapetdekoreres lidt til et lille hyggebord i stuen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar