tirsdag den 11. maj 2010

Øv-dag

Først startede morgenen med at der inget netværk var på nogle af vores mobiler (hvilket jeg senere opdagede ramte samtlige tdc-kunder i jylland - noget med et overskåret kabel). Men som mor til et epilepsibarn er jeg vænnet til trygheden ved altid at kunne ringe efter hjælp, hvis den er påkrævet. Har siddet på landevejen, og givet stesolid på forsædet, og da den ikke hjalp ringet 112. Så hader mobilproblemer.
Så kørte jeg sammen med min mor (hvilket selvfølgelig var hyggeligt) til Viborg til Mødrehjælpens genbrugsbutik for at købe den omtalt plakat Mors dags plakat. der stod på hjemmesiden at den kunne købes over nettet eller i en af genbrugsbutikkerne. De anede damerne i Viborg bestemt intet om....så den må vist bllive bestilt over nettet. Et lille smut til Bilka blev det dog.
Så med Anton til ridning, hvilket altid er hyggeligt, men idag lidt ekstra allergipræget for moderen oven i pollensæson. Derefter på hjælpemiddeldepotet for at bruge 2 stive timer sammen med en træt dreng på at få tilrettet kørestolen. Drengen skyder helt vildt i vejret for tiden, så den skulle justeres hele 10 cm i ryggen, siden han fik den i august. Desuden var der nogle sidestøtter og bremser der ikke virkede optimalt. Men nu er det næsten som at have en helt ny kørestol igen :-)
Så hjem til nyheden om (har nemlig ikke set en eneste avisoverskrift idag) at Kunstcentret Silkeborg Bad er lukningstruet, da den offentlige støtte fjernes pga. kommunens store sparerunde. Det er et helt vild skønt sted med lang tradition, og vi kommer der tit. Har årskort, elsker deres julemarked, natur og legemuligheder. Havde også en lille bitte drøm om at Anton om en del år, skulle holde sin konfirmation derude (de har et fint lille Badets-venner hus). Desuden har jeg en veninde som arbejder der. Håber virkelig de overlever.
Sparerunden betyder desværre også store besparelser på handicapområdet, hvilket jo bare er dybt frustrerende....og alle de kampe og konflikter man stilles over for som deltagende i organisationsarbejdet i sådanne sparetider. Syntes 98 % af tiden at jeg får en masse overskud af organisationsarbejdet, men af og til er informationsmængden om alle besparelsernedeprimerende at jeg har lyst til at sætte mig ned og græde over det. Ind imellem var det nemmere med lidt lykkelig-uvidenhed.
Nåh regner med at vi holder hyggeaften i aften, med chokoladekage i ovnen nu...skal nemlig igang med aftenvagtrunde igen. Denne gang 3 stk.
Vil hygge mig med at lave en liste over alle de dejlige projekter jeg gerne vil igang med- en to do krea-liste. Det kan kun give god energi.

1 kommentar:

  1. Hej Joan

    Vil bare sige tak for link og fin blog du har :-)
    Lidt øv-dag du havde i tirsdags, men godt at du også kan finde nogle positive ting.

    Bedste tanker fra Århus *

    SvarSlet