tirsdag den 15. juni 2010

Fiskeolie - erfaringer søges


Blev for et par uger siden indfanget af en af alle de her irriterende gadesælgere, som man forsøger at undgå at få øjenkontakt med. Jeg plejer at være et oplagt mål for dem, men efter at vi kommer med Anton i en kørestol skræmmer det nu en del af dem væk :-). Denne dag var jeg dog alene afsted med begge drenge - Anton i sin kørestol og Gustav løbende rundt og nød sommervejret, og begge med en dryppende is i hånden...men en ihærdig ung mand, så bestemt ikke dette som nogen hindring og kom hurtigt igang med sin salgstale. Og så var problemet at han ramte lige ned i et af mine bløde punkter. Der har længe været snakke om den gavnlige effekt af fiskeolie til ADHD børn (og vist nok også autistbørn - kan ikke lige huske det), det skulle give mere ro og evne til koncentration. Og vist nok reelt nok dokumenteret. Og med en hjerneskadet søn er dette overvejet at prøve i et par omgange - syntes bare det er hårdt nok for ham at skulle have 10 piller i døgnet i forvejen (to forskellige epilepsipræparater morgen og aften) - det er svært at skulle vælge at give ham flere piller endnu. Men inden jeg fik set mig om, fik jeg mig forpligtet til et halvt års abonnement for hele familien til kun ca 80,- pr måned. En masse pakker er da også kommet med posten, men vi har bare ikke rigtig fået startet endnu. Så er det lige....er der nogen der har erfaringer med fiskeolie - og det behøver ikke at være omhandlende handicappede børn :-). Og hvilke holdninger er der ude i blogland til fiskeolie, og de lovede gavnlige virkninger heraf????

1 kommentar:

  1. Uha, der kan jeg vist ikke hjælpe. Nu da du har fået det i huset, skal det så ikke bare prøves af? Skade gør det i hvert fald ikke.
    (Hos os står den på d-vitamin, men sådan har man jo hver sine prikker...)

    SvarSlet