fredag den 18. juni 2010

God morgen småkager

Træt. Arbejdede en time over igår aftes, så var først hjemme kl 01.00, og havde været hjemme fra hele dagen. Og der var stadig ikke bagt småkager til fredagshygge p.g.a. et lidt tæt program. Nu har Anton haft fredagshygge med hver fredag (hvor han selv har været der) hele skoleåret, så jeg kan jo ikke have hængende på mig, at det ikke kan lade sig gøre idag med kun 2 fredage tilbage. Så da Gustav stod op kl 6.30 idag, var det første punkt på programmet. Og hvad er mere nærliggende på et sådan tidspunkt en cornflakes-småkager.

150 g knuste cornflakes

60 g mel

1 tsk bagepulver

1 nip salt

125 g smør

125 g sukker

1 tsk vanillesukker

1 æg

Smør, sukker og vanillesukker piskes blødt. Resten af ingredienserne blandes i. Dejen formes til kugler (eller min dovne udgave en stor spskfuld) og sættes med god afstand imellem på bageplade. Der bliver ca 18 stk. Bages herefter midt i ovnen ca 12 min ved 175 grader.

Man er jo altid nødt til at prøvesmage inden man serverer for andre, så kl 7 stod jeg og spiste en knasende sprød og dejlig sød småkage :-).....og så videre til resten af dagens program.

1 kommentar:

  1. Så pligtopfyldende. Godt, der kunne blive en småkage til dig også til at starte dagen på::)

    SvarSlet