onsdag den 9. juni 2010

Kage med lidt snyd - romkugler

Er lidt hårdt spændt op disse dage, med intro i ambulatoriet, hvor jeg efter 1/9 fast skal være nogle dage i mit rul, flere vagttyper over ugen, og mange aftaler...så lidt "snyd" til fredagshygge. Hjemmelavede romkugler. Besøg supermarkedet og køb nogle billige kager- 1 mazarintærte og 1-2 hindbærroulader afhængig af ønsket portionsstørrelse. Bræk kagerne i små stykker og tilsæt en stor skefuld hindbærmarmelade, romessens (smagssag med mængde), lidt vanillesukker og ca 4-5 spsk kakaopulver. Rør med håndmikser til jævn masse, og form herefter kugler, som rulles i krymmel eller kokosmel. Stille koldt. Med 1 roulade får jeg ca 12-14 romkugler. Så kan børnene i Antons klasse guffe på fredag...og så står der også lidt i køleskabet her hjemme og frister

1 kommentar:

  1. Jeg havde helt glemt, at man selv kunne.
    Jeg havde engang en kollega, der bagte lidt ekstra chokoladekage, gemte rester osv., og så lavede hun de dejligste trøfler (eller romkugler).

    SvarSlet