torsdag den 17. juni 2010

Verdens nemmeste brød


Vi elsker dette bagepulverbrød hjemme hos os. Det er nemt som lidt ekstra hygge en aften (som fx. igår aftes), og vi har tit lavet det til et lille ostebord. Det smager vidunderligt med rosmarin, pinjekerner og rosiner. Det holder ikke så længe, men kan godt spises dagen efter uden at være blevet for tørt. Men det er heller ikke så stort, så det skal nok nå at blive spist. Fik det første gang hjemme hos min dejlige veninde Birtha - og har bagt det flittigt, men skruet lidt op for fyldet.
250 g hvedemel
½ tsk salt
2 tsk bagepulver
3 spsk rosiner
3 spsk pinjekerner
1 tsk tørret rosmarin (eller efter smag)
2 dl kærnemælk
Røres sammen og formes som kugle. Bages i ovnen i 30 min - de første 15 min ved 215 grader og de sidste 15 min ved 190 grader. Den dovne (mig) bager bare 30 min ved 200 grader, og det fungerer også fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar