tirsdag den 10. august 2010

Juleforberedelser...ja du læste rigtig


Jeg fik sidste år den skøre ide at prøve at samle sponsorgaver til at lave en pakkekalender til førskolebørn. Disse med sigte på småtbemidlede familier, hvor bare julegaven kan være svær at få råd til. Det lykkedes at lave 30 pakkekalendere - og sådan lidt ups på sidelinjen ca 200 adventskalendere. Det var bla malebøger fra Unicorn, Bullyfigurer fra Maki, Julespil fra Four Esses, bøger fra Forlaget Trunte Lunte, Perleplader fra Panduro Hobby, tandbørster og tandpasta fra Zendium, Bageblandinger fra Maizena og meget mere. Legetøj og julehygge i form af bageblanding til hele familien. Vi pakkede 30 store kasser i to biler og afleverede dem til mødrehjælpen i Århus, som sørgede for at fordele dem, hvor de ville gøre mest gavn og glæde.

Det var en vidunderlig fornemmelse at aflevere dem.
Så det skal selvfølgelig forsøges igen i år, og er derfor så småt igår begyndt at sende mails rundt for at skaffe sponsorer...og allerede idag fik jeg positiv tilbagemelding fra Unicorn og at de gerne støtter med Mandalas malebøger igen.....vidunderligt...så er vi igang.
Laver en rubrik i siden af bloggen, så evt interesserede kan følge med i hvor langt jeg er kommet mod de 24 pakker.

Lige et billede fra sidste år

10 kommentarer:

  1. Rigtig dejligt at du er kommet på den idé! Glæder mig til at følge projektet.

    SvarSlet
  2. Det er da en supergod idé du der har fået. Håber du får stor succes igen i år og vil glæde mig til at følge med i pakkeriet.

    SvarSlet
  3. Sikke et overskud. Hvor er det en fantastisk ide. Held og lykke med det.

    SvarSlet
  4. Dét kalder jeg Christmas spirit...eller måske nærmere Christensens Spirit :-)

    Super godt initiativ.

    K.H June - der overvejer at gøre det samme til Mødrehjælpen i København.

    SvarSlet
  5. Hej igen :-)

    Har du en mail, som jeg kan kontakte dig på? Kan ikke lige se den nogen steder....

    Ellers kan du skrive til mig på J_Rothmann@hotmail.com

    K.H June

    SvarSlet
  6. Tak for de søde kommentarer.
    Og June, det kunne være rigtig dejligt, hvis projektet kan vokse til andre dele af Danmark. Har haft lidt kontakt til lokalforeningen på Nørrebro også.
    Har sendt dig en mail :-)
    K.H. Joan

    SvarSlet
  7. Hej Fru Christensen
    Du gør mig vanvittig glad. At du gør dette store arbejde for nogle som trænger. Jeg skal være ærlig og sige at jeg ofte tænker på det, men som så mange andre ikke får gjort noget ved det (endnu). Dejligt.
    Miss AD

    SvarSlet
  8. Har stor respekt for dig!
    Hvor er det skønt at du hjælper familie der virkelig trænger!
    Kærligst Heidi

    SvarSlet
  9. Hej
    Jeg har linket til din blog!
    Det er så flot det du gør!

    SvarSlet
  10. Hej Fru Christensen,

    Jeg er blevet meget inspireret af dit store arbejde for at hjælpe andre til jul og vil derfor gerne gøre noget i samme stil, bare i Aalborg. Jeg har derfor nogle spørgsmål mm. til dig, hvis du vil hjælpe?! Men da jeg ikke kan finde din adresse nogle steder, skriver jeg min her og håber på at få svar fra dig. kamilla@diary.dk
    Jeg er vild med sit store arbejde og synes det er vildt godt gået af dig! Specielt med egen familie og det hel - det er overskud! :-)
    Venligst, Kamilla Olsen

    SvarSlet