onsdag den 11. august 2010

Så er et hækleeventyr begyndt

Igår aftes var jeg jo så heldig at være med på et begynder-hækle-kursus hjemme hos Karen, og kom lidt mod forventning hjem med et næsten færdig armbånd. Der skulle bare hæftes ender og påsyes knap. Kunne ikke få mig til at gå i seng uden at have prøvet hjemme også, det kunne jo være at det ny-tillærte forsvandt over natten, og skulle lige prøve om jeg også kunne uden kyndig vejledning lige i baghånden i form af Karen og hendes lige så kreative og meget rutinerede mor. Så efter madpakken til Anton var smurt, vaske tøj lagt sammen og nyt hængt op, måtte min egen hæklenål findes frem. Kl 1.30 var jeg færdig og meget træt. Først til morgen blev der hæftet ender og syet knapper i. Kan mærke at andet armbånd er lidt mere løst, efter at jeg ikke skal koncentrere mig om hver maske er det løsnet lidt op, og skal nok lave færre luftmasker til "knaphullet" måtte lede efter et par ret store knapper i gemmerne. Men det er kun godt at nr. 2 (lilla) blev lidt større for det skal svigermor have for at have passet unger, mens jeg var afsted (manden var nemlig også til møde). Det første beholder jeg selv (blåt).

3 kommentarer:

  1. Hvor er de flotte! Jeg har misundeligt fulgt skriverier om "hækle-kursus" fra sidelinien. Når jeg her ser hvor fint en nybegynder kan hækle og at der endog kom et færdigt stykke arbejde ud af det, så må jeg altså også få det lært.

    SvarSlet
  2. Det kan bestemt anbefales. Og jeg er ellers en lidt fumler-type, og fx. i forhold til at trikke kan jeg stadig kun strikke ret + tage ind og ud, vrang har jeg ikke taget mig sammen til endnu. Men det kan netop være at det her er grunden til at jeg får det lært også...for det kan da ikke passe....tænkte fx. da jeg så de dine små strikkede vaskeklude hos Karen at nu skal jeg sda lære det. Og hvis jeg kan lave et af hendes armbånd...hvorfor så ikke?

    SvarSlet
  3. De er også bare så flotte. Elsker selv at lave smykker, men kan ikke hækle. Det må læres en dag, for det der er jo bare skønt at se.

    Kærligst fra Ditte

    SvarSlet