tirsdag den 19. oktober 2010

En beslutning....

Vi har truffet en beslutning her hjemme, om at nu skal de overflødige kilo væk. Jeg vil gerne have smidt ca 6 kg, og min mand nok ca 15-20 kg. Syntes faktisk at vi plejer at spise rimelig sundt, men for meget, og med al for stor tendens til hyggespisning. Så køkkenvægten er fundet frem i forbindelse med madlavning, små kalorieregnskaber, ekstra træning mm.Bl.a. har vi oprettet profiler hos http://www.myfitnesspal.com/, hvor man gratis får foræret den overordnede udregning. For når det nu skal gøres - skal det gøres helhjertet....så håber jeg bare at vi fortsætter sådan. Er desværre ikke så modig at jeg deler badevægtens resultater, men I vil sikkert blive udsat for en del "mad-snak" over den seneste tid.

Bl.a. aftenes menu

Kulmules køleskab en papilotte (kulmule og hvad jeg nu havde af passende grønt i køleskabet)

50 g bulgur (sættes i blød i kogt vand, mens grøntsagerne hakkes)
360 g kulmule - skåret i mundrette stykker
100 g peberfrugt - skåret i små tern
100 g champignoner - skåret i kvarte, da de var små
150 g porre - skåret i tynde ringe
130 g squash - skåret i små tern

Det hele samles på et stort stykke bagepapir, krydres med salt, peber og krydderurter. Væden i bulguren og grøntsagerne er nok, således at der ikke behøves at tilsætte yderligere, når bagepapiret lukkes tæt om maden og holder dampen inde. Bages ca 20 min ved 200-225 grader.




Der er til 2 personer her - 272 kcal/pr person....og det smager dejligt.

2 kommentarer:

  1. Jeg er med! Jeg hepper på dig, hvis du hepper på mig:)
    God slanke-onsdag.

    SvarSlet
  2. Helt klart. Vi må kæmpr os igennem den mørke hyggetid med lidt færre kalorier og forhåbentlig færre kilo :-). Hepper ivrigt på dig også.

    SvarSlet