søndag den 24. oktober 2010

Hvad børn får sagt....m.m.

Forleden kiggede Gustav inde i stuen på nogle billeder af ham og Anton, da han selv var en lille baby. Bemærkningen hertil var "mor dengang ku' Anton godt li' mig, dengang slog han mig altid ik'". Anton er rigtig slem til at være hård ved Gustav, hvis han ikke kan overskue Gustav slår han, hvis han er frustreret slår han...og ja ind imellem er det nærmest automatiseret. Selvfølgelig får han afvide at han ikke må være sådan, og kommer ind på sit værelse, men det er ikke det samme som et løst problem. Vi har istedet gjort meget ud af at dyrke nogle gode seancer, og knus mellem drengene, og fortalt Gustav at Anton elsker ham. Desuden prøvet at forklare Gustav om Antons hjerneskade der gør at han ikke kan gå, og at han kan have svært ved mange ting...og at overskue ting. Det virkede som om Gustav forstod noget af det. Fik dog efter et par dage fortalt at "Anton er skadet i hoved/hjernen", og idag da han fik besøg af sin bedste ven...fortalte han "min storebror er syg i hoved, det er derfor han slår altid"....egentlig rigtig og så alligevel helt forkert.....den må der vist arbejdes videre med.

2 kommentarer:

  1. Børn siger så mange pudsige ting. Og det må jo være svært helt at forstå, hvad der foregår inde i Antons hoved. Men Gustav gør sit bedste,- og det gør I vist også:)

    SvarSlet
  2. Hej
    Ja.. de kære børn. Jeg arbejder en del med handicappede børn og hjælpemidler. Så jeg skulle forklare mine børn hvad det er jeg laver og hvad der er galt med de børn jeg kommer til. Jeg tænkte at en måde at sige det på er, at der er gået en lille smule i stykker inde i hovedet på dem - som fx. at et ben kan gå i stykker - den godtog de så. Forleden var vi i svømmehallen om Marika siger: Moar er der gået noget i stykker oven i hovedet på ham der??? Det var en voksen mand hun mente - neeej det troede jeg jo ikke lige - men da han rejste sig op for at gå op af vandet - havde hun jo ret:-) Der var en lille smulle i stykker i hans hoved
    ;-)
    God aften.
    Jette

    SvarSlet