tirsdag den 30. november 2010

Hjælp søges fra de hæklekyndige

Jeg fandt denne skønne opskrift på en lille hæklet Hello Kitty, som jeg tænkte at jeg skulle hækle som en lille julegave til min niece. Det er faktisk det største hækleprojekt jeg endnu har begivet mig i kast med....selv om at det er en lille "bamse" og en umiddelbart enkel opskrift. Problemet er så bare at det er en engels opskrift, og da jeg tror jeg er næsten færdig med hovedet, opdager jeg at vi åbentbart ikke alle har samme fortolkning af hvilke masker der menes. Forventede at jeg havde behov for fastmasker til hoved...men de mener evt blot kædemasker. Desuden forventede jeg et andet sted at skulle bruge halv-stangmasker. Men mener de så her fastmasker. Total forvirret. Så hvis du er en ørn til hækleopskrifter og oversættelse af disse...så HJÆLP. Vil så gerne se om denne opskrift ikke kunne lykkes for mig. For den er da sød.

4 kommentarer:

  1. Jeg er ikke nogen ørn til hækling,men har på det sidste hæklet mange ting hvor opskriften har været på engelsk.
    Den opskrift du har fundet består udelukkende af fastmasker.
    Både hoved,krop,arme/ben og ører.
    Så klø du bare på;0)
    Julie

    SvarSlet
  2. Jeg søger hjælp herinde: http://www.garnstudio.com/lang/dk/ordliste.php?list=dkendenl hvis jeg skulle være i tvivl om opskriften.

    SvarSlet
  3. Tak for jeres hjælp. Det var desværre efter at have læst forskellige vejledninger...og at amerikanske og engelseke opskirfter skal oversættes forskelligt, at jeg blev forvirret i anden omgang,

    SvarSlet
  4. Hvor er den sød! Den opskrift må da kunne bruges til nisser og engle også (jeg gør det ikke så meget i Hello Kitty lige nu...)
    Jeg håber, du får den færdig, så vi kan se.

    SvarSlet