torsdag den 30. december 2010

Kransekage

Så har jeg for første gang prøvet at bage kransekage. Opskrifterne i hvert tilfælde fra "Det søde liv" anbefales trekantet tylle...der er nok også brugt smarte redskaber til at komme glasuren på. Jeg har brugt mine hænde og en plastikpose...så med det i tankerne syntes jeg, at jeg er sluppet helt godt fra det. Syntes det hørte sig til med lidt chokolade, så de er penslet med chokolade under bunden.

Og de er selvfølgelig prøvesmagte - og de smager dejligt.

Bliver gode sammen med champagne imorgen aften, når jeg kommer hjem fra aftenvagt, lige tids nok til at skåle og synge det er et yndigt land sammen med manden og svigermekanikken (ungerne sover forhåbentlig til den tid)

6 kommentarer:

  1. Og dejlige ser de ud....
    Og et rigtig glædeligt Nytår til Fru Christensen
    fra Frk. Hverdag

    SvarSlet
  2. De ser bare rigtig gode ud!
    Godt nytår!

    SvarSlet
  3. Uhm, hvor ser det lækkert ud og så er de da blevet super flotte!!!
    Jeg havde faktisk også besluttet, at jeg ville prøve at lave kransekagen selv i år, men det har der desværre ikke været tid til... Så det må blive til næste år... måske ;)
    Godt nytår
    Kh Tina

    SvarSlet
  4. Ej hvor ser de bare lækre ud..Jeg får helt lyst til at springe ud som kransekagebager.. men ikke i år.. har lige færdiggjort tunmoussen til i morgen og nu kalder dynerne.. Godt nytår:)
    Kh. Mette

    SvarSlet
  5. De er blevet flotte! Dem kan du være stolt af. Jeg så Blomsterberg lave kransekage på TV forleden. Hun brugte et kræmmerhus af madpapir til glasuren, og hun havde tydeligvis øvet sig. Meget. Hun fortalte, at det var sket på et kosteskaft, som hun havde pyntet igen og igen.

    Godt nytår til dig. Og skål!

    SvarSlet
  6. Tak skal i have :-) Glæder mig til at sætte dem på bordet i aften. Godt Nytår til jer alle.

    SvarSlet