søndag den 26. december 2010

Så er julen ovre.....

............og jeg har brug for orden. Julepynten er hyggelig, men så kommer klimaks juleaften....og derefter bliver det ret hurtig for meget for mig, og udvikler sig til rod i mit øje og sind. Julepynten fraset lidt kugler over spisebordet og i vinduet, juletræet (som står til nytårsdag) og julekagedåserne, som endnu ikke er tømte, ja så er alt julepynt den sidste time samlet sammen og pakket i kasser. Klar til loftet. Det er forunderligt hvor kort tid det tager at pakke det ned....oppyntningen tager meget længere tid.
Og hvor er der ryddeligt, ordentlig (i hvert tilfælde efter lidt støvsugning og vinduesvask imorgen) og vidunderlig rummeligt igen.....føler mig helt fri.

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig også til at få ryddet pynten væk. Lige så dejlig den er op til julen, lige så "brugt" ser den ud efter jul. Oprydning, hvide lys i stagerne og en enkelt hyacint. Så kan vi se fremad.

    SvarSlet