tirsdag den 7. december 2010

Vidunderlig dag på julemarked

Hvor var det bare en vidunderlig dag igår til julemarked i Århus. Svigermor og jeg holdt hyggedag sammen. Vi startede ud med lidt morgen kaffe på en cafe lige i nærheden af Ridehuset "Hos Sofies forældre". Her var helt vildt hyggeligt. Hjemlig stemning med gardiner, tæpper, gamle møbler, gammelt porcelæn, brugskunst (til udstilling og salg) og dæmpet musik. Og så var priserne endda også ganske små, mens maden var fin kvalitet og serveret indbydende.

Bagefter var vi selvfølgelig til selve markedet....og det var jo et mekka af skønne ting og overdådig julestemning. Der var så mange flotte ting, så mange ting at blive fristet af, inspireret af....og købe af. Fik købt den herligste julegave til manden, som jeg jo af gode grunde ikke kan vise frem her nu. Og genkendelse af ting som huserer her i blog-land. Jeg fik desuden denne flotte stempelkandevarmer foræret af svigermor....som så at jeg var interesseret i den :-)

2 kommentarer:

  1. Det var godt, I fandt "Hos Sofies forældre". Der er nemlig hyggeligt (Jeg er lige kommet hjem efter en kop chai-latte og en portion ris a la mande, som jeg ikke kunne have lavet bedre selv).

    SvarSlet
  2. Ja det var et rigtigt dejligt sted, med en herlig atmosfære. Det er bestemt ikke sidste gang jeg kommer der. Altid dejligt at falde over sådanne steder "ved et tilfælde".Har desværre ikke noget tilsvarende i Silkeborg

    SvarSlet