søndag den 9. januar 2011

Hæklerier

Har haft lidt gang i hæklenålen disse dage...og glæder mig over at det meste af det efterhånden bliver mere jævn at se på..jeg har lært stangmasker, som dog ikke er benyttet i noget færdigt projekt endnu. Og det er sådan at jeg faktisk begynder at fatte idéen, således at man kan "frihækle" lidt. Faktisk nemmest for mig, da jeg stadig har svært ved at forstå opskrifterne
Her er en brødkurv hæklet i grå, hvid og råhvid.

Nogle små røde grydelapper, som skal være til Karolines børnekøkken som fødselsdagsgave til marts......sammen med et lille køkkensæt. Ved ikke hvad jeg laver siden de buer i hjørnet....nogen der kan opklare det for mig?

Igår skulle jeg så afprøve den bogorm der har huseret flere steder i blogland...men igen ikke tålmodighed til at forstå opskriften helt....omend den vist nok er meget enkel....så vendte hoved "forkert" så der ikke kommer snude på....tænkte lige, hvorfor ikke bare lave "halen" i forlængelse af ....det er jo meget nemmere- tja. Så der må lige prøves igen...Fri-hæklede dog en kasket, som jeg syntes blev lidt sød :-). Først kreating der er foræret til min mand.

3 kommentarer:

  1. Hvor er du blevet dygtig. Det er en skøn brødkurv.
    Og den lille bogorm ser sød ud:)

    SvarSlet
  2. Hvor er det fine ting du har kreeret :)
    Grydelapper krøller altid, det gør alle hæklerier, der "bare" er hæklet fra side til side. Det hjælper hvis man hækler en kant hele vejen rundt, så krøller de ikke lige så meget :)
    KH Micha

    SvarSlet